Det er de færreste der ikke er klar over, at de ældre Dynamics NAV, Navision og C5 er ved at forælde – og at den nye dreng i klassen er Microsoft Dynamics 365 Business Central.
Microsoft Dynamics 365 Business Central, eller i daglig tale blot Business Central, er på alle måder ny og forbedret – både på funktionalitet, egenskaber, vedligeholdelse – men uden at smide velkendt funktioner, genveje og navigation væk.
Det er med andre ord super nemt at komme i gang med Microsoft Dynamics 365 Business Central – hvis du ønsker at opgradere fra NAV, Navision eller C5.
I tak med at mange skifter til Business Central, åbner det også op for nye muligheder – eksempelvis at tilføje ny funktionalitet med apps eller at forbinde sin omkringliggende Microsoft 365 miljø med løsningen.
Vi har her samlet 5 integrationer, add-ons og funktioner vi synes du burde se nærmere på, hvis du har, eller overvejer at opgradere til Microsoft Dynamics 365 Business Central.
Få overblikket med Microsoft PowerBI
Mange kunder efterspørger ofte overblik, rapporter og analyser – noget der ofte kan være svært, hvis de økonomiske nøgletal ikke er synlige eller tilgængelige.
Men heldigvis er det nemt at integrere Microsoft PowerBI med Microsoft Dynamics 365 Business Central – der gør det muligt at benytte dine tal fra Business Central, til at lave flotte virtuelle og brugbare rapporter og effektiv Business intelligence (analyse, visualisering og lignende)
Er du Microsoft 365 bruger har du sandsynligvis allerede adgang til Microsoft PowerBI.
Tilføj ny funktionalitet med Microsoft Power Platform og Microsoft Power Apps
Rigtig mange kunder har fået øjnene op for Microsoft Power Platform og Microsoft Power Apps – og med god grund.
Det er dog de færreste der har fået øjnene op for, at Power Apps og Business Central kan drage stor nytte af hinanden.
For med Microsoft Power Apps kan du forlænge funktionaliteten af din Dynamics 365 Business Central – og både hente eller skrive data til dit ERP-system.
Du kan f.eks. lave en rapporterings eller en timeregistrerings applikation i Power Apps der sender eller læser data fra Business Central. Med Power Apps kan du både lave applikationer til mobil, tablet og PC.
Tasklet Factory
JCD er forhandler af Tasklet Factory – og med god grund. For Tasklet Factory skaber effektiv lagerstyring og optimerer dine lagerprocesser,
Med Mobile WMS fra Tasklet Factory tager du din lagerstyring til et helt nyt niveau – og får en løsning der rummer alt det en moderne virksomhed har behov for, inden for lagerstyring.
Tasklet Factory er naturligvis fuldt integreret med Microsoft Dynamics 365 Business Central – så alle dine data er samlet et sted.
Læs mere om Tasklet Factory her
Continia
Continia har en lang række add-ons til din Microsoft Dynamics 365 Business Central som du som moderne virksomhed, der gerne vil effektivisere og automatisere dit regnskab og bogholderifunktion – ikke kan leve uden.
Continia kan bl.a. tilbyde Continia Document Capture, Continia Payment Management, Continia Document Output og Continia Expense Management.
Continia giver eksempelvis mulighed for at reducere manuelle arbejdsgange – og dermed minimere fejl. Mulighed for at opsætte automatisk registreringer og genkendelse af fakturaer, opsætning af godkendelsesflows og meget mere.
Læs mere om Continais produkter her.
Inkassofirmaet Collectia
Mange oplever fra tid til anden, at en faktura ikke bliver betalt af en kunde. Mulighederne i Business Central er mange for at gør en del af arbejdet selv – eksempelvis ved at udsende kontoudtog, udsende rykkerskrivelser eller sende inkassovarsel.
Men er dette imidlertid ikke nok, er der mulighed for at overdrage sagen til inkasso hos et inkassofirma.
Collectia har mange års erfaring med at gøre inkasso nemt, hurtigt og effektivt - og har eksempelvis integration til forgængeren Dynamics NAV. Er du Business Central bruger, kræver det blot at du eksporterer en PDF for at Collectia kan opstarte et inkassoforløb.