BOXIT Case Cover
WEBUDVIKLING

Digitaliseringsrejse med faglig sparring, viden og klare mål

JCD har udviklet en produkt- og priskonfigurator til BOXIT og hjulpet virksomheden på deres digitaliseringsrejse med faglig sparring, viden og klare mål.

"Vi talte med flere forskellige mulige samarbejdspartnere inden valget faldt på JCD.

Vi følte os trygge ved at JCD skulle løfte opgaven med integrationer mellem den nye hjemmeside og flere af vores andre IT systemer, og derfor valgte vi at samarbejde med JCD omkring udviklingen af hjemmesiden.

Vi har fået god sparing fra JCD igennem udviklingen af vores nye hjemmeside, både når det kommer til de teknisk tunge dele af løsningen, men også når det kommer til de mere kreative opgaver.

Hvis vi skulle have lavet en ny teknisk tung hjemmeside i dag, ville vi ikke tøve med at tage fat i JCD igen.
Martin Jensen Online Marketing Specialist hos BOXIT

Om BOXIT

BOXIT A/S er en af Danmarks største virksomheder inden for opbevaring, udlejning af depotrum og containere til erhverv og privat.

BOXIT er en dansk familieejet virksomhed med rødder i Nordjylland og har siden 2003 udlejet depotrum med inspiration fra USA's Self storage-koncepter.

Virksomheden tilbyder sikker og fleksibel opbevaring og depotrum i deres 11 afdelinger i blandt andet Hjørring, Nørresundby, Aalborg, Aarhus, Kolding, Esbjerg og Odense. 

BOXIT råder over mere end 13.800 depotrum og 7000 containere, der gør det nemt, når du mangler ekstra plads eller skal flytte.

Udover udlejning af depotrum og containere driver BOXIT også to kontorhoteller i Aalborg og Risskov.

Digitaliseringsrejse med faglig sparring, viden og klare mål

Virksomheden har flere klare mål omkring digitalisering, og hvor virksomheden ønsker at være rent digitalt, hvilke oplevelser de ønsker at give deres kunder, og ikke mindst hvordan de nemmest onboarder kunder bl.a. med brug fra deres hjemmeside.

I virksomhedens ønsker om digitalisering ligger ligeledes en række ønsker om at integrere hjemmeside med virksomhedens Dynamics NAV og booking-system; Store365. 

Opgradering af Umbraco 7

BOXIT havde en ældre version af Umbraco og ønskede at opgradere til en nyere version for at få en mere fremtidssikret løsning.

JCD har hjulpet BOXIT med at opdatere BOXITs ældre Umbraco 7 til Umbraco 13. Derudover har de også fået en opdatering af det visuelle udtryk med et moderne design med nye funktioner.

Virksomhedens egen marketingsafdeling har selv mulighed for at opsætte indhold, billeder og tekstforfatning i Umbracos brugervenlige CMS.

Både konfigurator og prisberegner er specialudviklet til BOXIT og håndteres samme sted fra, som virksomhedens øvrige hjemmeside - direkte fra Umbraco-løsningen. 

Online prisberegner gør udlejning af boksrum nemmere

Hvor meget fylder dine ejendele? Hvor stort et depotrum skal du bruge til dine ting? Det er spørgsmål, de fleste kan have svært ved at svare på og dermed også en udfordring for BOXITs kunder, når en container eller et depotrum skal lejes for en kortere eller længere periode.

I samarbejde med BOXIT har JCD udviklet en ny konfiguration og en prisberegner i Umbraco, hvor kunden kan vælge, hvilken afdeling de ønsker en container eller et depotrum i samt størrelsen på deres lejlighed eller hus. Ud fra de indtastede oplysninger om kundens lejlighed/hus og kælderlokale i m2, giver online prisberegneren et visuelt overblik over et depotrum, hvilke der er tilgængelige, hvad prisen er, og hvor mange m3 opbevaringsrum kunden skal bruges. Dermed er det nemt for kunden at finde ud af, hvor mange m3 der skal bruges ud fra kundens m2 bolig.

Til prisberegneren er en konfigurator, hvor BOXIT selv kan ændre de relevante parametre og krav, der er for et depotrum. Det hele håndteres i BOXITs Umbraco CMS, hvor resten af websitets indhold også styres fra. 

Se beregneren på Boxit rum her

Boxit Screenshot 2
Boxit Screenshot 1
Boxit Screenshot 3

Integration til Store365

BOXIT gør brug af Store365, som er et Self Storage Management system udviklet af hollandske Store-IT. Store365 er et system specielt udviklet til udlejningsbranchen. I Store365 håndterer BOXIT alt fra priser, lejere, ledige rum, fakturering og meget andet.

JCD har udviklet en integration mellem BOXITs Umbraco og Store365, der automatisk videresender kundens indtastede oplysninger fra prisberegneren direkte til Store365. Dermed behøver BOXITs personale ikke at indtaste kundens generalia, ønsker og priser manuelt.

Alle priser, betingelser, ledige rum mv. hentes også direkte fra Store365. Dermed er priserne online altid opdateret og vedligeholdt.

Integration til Microsoft Dynamics NAV

BOXIT har Microsoft Dynamics NAV som deres ERP system, og her er alle relevante oplysninger gemt om BOXITs container-forretning; priser, udlejningsstatus, perioder, faktureringer og meget mere.

BOXITs Umbraco website er integreret med virksomhedens NAV-løsning. Integrationen betyder, at når en kunde indtaster en forespørgsel på en container eller en flytning af en container fra et postnummer til et andet postnummer, laves den på virksomhedens website af kunden og sendes direkte til virksomhedens ERP-system. ERP-systemet svarer herefter tilbage med de relevante priser og gemmer herefter alle relevante oplysninger om kunden - hvis kunden ønsker at gøre brug af tilbuddet.

Integrationen mellem Dynamics NAV og Umbraco CMS frigør tid og ressourcer fra personalet, der nu har mindre manuelt arbejde med at oprette nye kunder og tilbud.

Alle priser hentes direkte fra Dynamics NAV og præsenteres på websitet, så BOXIT kun skal opdatere sine priser i ERP-systemet, og dermed ikke skal huske at opdatere dem flere steder.

 

Vil du høre mere om de løsninger, vi har leveret?

Skriv dig op formularen og bliv kontaktet af JCDs specialister hurtigst muligt for en gennemgang af dine muligheder.

Bliv kontaktet af JCDs specialister

For at vi kan kontakte dig, er vi nødt til at gemme og behandle dine oplysninger. Du kan altid bede om indsigt i, hvilke data vi opbevarer om dig, ligesom du kan bede om at få dem slettet. Læs vores privatlivspolitik.