Den Gamle By Case Cover
DYNAMICS WEBUDVIKLING IT INFRASTRUKTUR

Styrkelse af it-sikkerhed, it-infrastruktur, webshop og opgradering af Business Central

Backyard living har store fordele af, at have samlet alt IT et sted - hos en leverandør. Se casen her, og hør hvilke fordele Backyard living har af at samle it-sikkerhed, it-infrastruktur, webshop og ERP hos samme it-leverandør.

Vi har valgt JCD, fordi vi synes de har nogle faglig dygtige konsulenter - der kan udfordre os på vores valg og ønsker.

Derudover passer JCDs værdigrundlagt rigtig godt til vores forretning. Vi har blandt andet bemærker vi, at JCD er rigtig gode til at tage unge nyuddannede konsulenter med på opgaven, sammen med de erfarne konsulenter.

Det er alt sammen noget vi sætter stor pris på.
Lisbeth Vibestrup Chief Financial Officer (CFO)

Om Backyard living

Backyard living er en nordjysk virksomhed, der har specialiseret sig i produkter til grilluniverset, Virksomheden er officel dansk distributør af en række kendte brands inden for grilludstyr - herunder, Napoleon, TRAEGER, GOZNEY, HOT WOK og The MeatStick.

Virksomheden har et stort grillunivers, hvor du finder en masse spændende opskrifter, inspiration, tips og artikler til og om grill og grillmad.

Backyard livings produkter sælges på egen webshop - samt en lang række udvalgte forhandlere rundt om i hele Danmark - herunder Bauhaus, Bygma, Kosan Gas, STARK, XL-BYG og 10-4.

Backyard living har en medlemsklub og afholder løbende events og arrangementer, og det er ligeledes muligt at se det omfattende program af spændende grill og pizzaovne i virksomhedens showroom i Brønderslev.

Virksomheden blev stiftet i 2016, og har i dag 15 medarbejdere. 

 

Opgradering fra Navision til Business Central

Den Gamle By tog en strategisk beslutning om at digitalisere forretningen og dermed gøre en række manuelle processer mere digitale til gavn for personalet og de besøgende. Digitaliseringen har skabt et langt bedre overblik - lige fra administrationen over butikkerne til lagerstyringen.

Beslutningen tog udgangspunkt i en række forretningskritiske udfordringer og tunge manuelle administrative processer, hvor der manglede sammenhæng og overblik. Desuden bestod museets daværende ERP-system af Microsoft Dynamics C5, der ikke længere var supporteret af Microsoft, og som ikke levede op til de ønsker, museet havde for den fremtidige digitalisering og det øgede sammenspil på tværs af POS, billethåndtering, webshop, lagerstyring og styring af restauranten.

Digitaliseringen af kerneforretningen krævede en udskiftning af de administrative systemer og et forældet Microsoft Dynamics C5. Ønsket var et integreret it-landskab, hvor Den Gamle By blandt andet kunne drage fordel af en effektiv omni-channel.

Det var også et krav, at systemet var brugervenligt og let at håndtere for de mere end 600 sæsonansatte.

 

> Besøg Den Gamle Bys webshop

Business Central har givet effektiviseringer og automatiseringer

Aalborg Kongres & Kultur Center afholder over 100 kulturarrangementer om året, hvilket tidligere medførte mange manuelle processer.

Med opgraderingen til Business Central, har man fået pediosificering

JCDs værdigrundlag passede godt til Aalborg Kongres & Kultur Center

I Den Gamle By kan gæsterne opleve en lang række spændende historiske butikker og ikke mindst museumsbutikken, hvor gæsterne kan købe merchandise og souvenirs.

Tidligere skulle de ansatte huske alle priser i hovedet, og det kunne potentielt medføre fejl. Udover at skulle huske alle priser i hovedet, havde museets indkøber tidligere styret varelageret manuelt i Excel-ark, som blev revideret en gang om året.

Med indførslen af JCD Retail, scannes alle varer nu i købssituationen, og det giver en langt mere præcis og korrekt registrering af priser og ikke mindst et altid opdateret stykantal på lageret. I samspil med Business Central har JCD Retail medført et langt større automatiseret overblik over varesalget og ikke mindst varelageret. Det har givet en stor tidsbesparelse for butikkens personale og ikke mindst indkøber.

Vil du høre mere om dine muligheder med JCD Retail?

Bliv kontaktet af JCDs specialister som kan rådgive og guide dig.

Bliv kontaktet

For at vi kan kontakte dig, er vi nødt til at gemme og behandle dine oplysninger. Du kan altid bede om indsigt i, hvilke data vi opbevarer om dig, ligesom du kan bede om at få dem slettet. Læs vores privatlivspolitik.