Du kan ikke lykkes med dit website, hvis du udelukkende kigger på design og flotte billeder.
Du er nødt til at tænke brugeroplevelse, funktionalitet, målgruppe, branding, Google/synlighed og indhold.
Her får du 6 tips, til hvordan du får det bedste website
Tydelige budskaber
Dine besøgende skal – på få sekunder - kunne afgøre, hvad dit firma arbejder med. Som virksomhed skal vi sørge for, at det er klart og tydeligt. Brug gode og sigende overskrifter og billedmateriale der bakker op. Og hold stilen – både skriftligt og visuelt. Det styrker dit brand.
Nemt at komme i kontakt
Det er en god idé at vise kontaktoplysninger eller have en genvej til ”kontakt” øverst på alle dine sider og undersider.
Hvis dine kunder får brug for at kontakte dig, skal det være nemt og hurtigt.
Mobilvenlig
De fleste af os bruger mobilen hele tiden – også når vi går på nettet. Dit website skal selvfølgelig have et mobilvenligt design, så dine besøgende får en god oplevelse, uanset om de besøger dit site fra mobil, tablet eller PC.
Nemt og intuitivt
Det skal være nemt for dine kunder og besøgende, at finde det de har brug for. Når du designer dit website, er navigation nøglen.
Der er ikke noget værre end et uorganiseret eller forvirrende website. Sørg for at det er nemt og intuitivt at finde rundt på dit site.
SEO, SEO, SEO
Du kan have det fedeste website, men hvis ingen ved, du er der, er det ikke meget værd.
Sørg for at dit website er SEO-optimeret, at dine metabeskrivelser og titles er i orden, og at du har målrettede søgeord på hver side. Dine søgeord skal selvfølgelig være nogle, som du ved, din målgruppe vil bruge, for at finde de varer du sælger.
Mulighed for at dele
Giv dine besøgende mulighed for at dele dit indhold.
Du har selvfølgelig fantastisk indhold eller gode tilbud på dit site. Lad dine kunder dele indholdet på for eksempel LinkedIn, Facebook eller Instagram.
Sørg for at der er dele-knapper til sociale medier. Det kan generere mere trafik og få dit budskab endnu længere ud.
God arbejdslyst