Billetsystem Funktioner

07. juli 2021

5 tips: Sådan får du de bedste funktioner i dit billetsystem

5 tips til dig der har brug for det bedste billetsystem

Står din attraktion, museum eller forlystelse overfor at udskifte, opdatere eller købe helt nyt billetsystem?

Vi har samlet fem tips til, hvilke funktioner dit nye billetsystem skal have for at give dig, dine kunder og besøgende den allerbedste oplevelse.

 

Tag godt imod dine gæster.

Med et professionelt billetsystem får dine medarbejdere mulighed for at give gæsterne den allerbedste oplevelse. De gode it-løsninger mindsker kø-dannelser, nedetid og manuelle funktioner, der skaber ventetid.

1. Brugervenligt billet system

Det kan lyde simpelt, men dit billetsystem skal være brugervenligt og nemt at betjene.

Dit billetsystem skal sikkert håndteres af mange; fuldtids-, deltids- eller sæsonmedarbejdere. Jo mere brugervenlig din billetløsning er, jo hurtigere håndteres billetsalget. Det giver kortere kø og mindre ventetid til din attraktion ... og i sidste ende en bedre oplevelse for dine besøgende.

Vælg et brugervenligt, intuitivt og nemt billetsystem, der kan håndtere billetsalget uden unødvendige klik, tryk og menufunktioner. Din løsning skal kunne sælge en billet med få tastetryk.

 

2. Billetsystem integreret med dit ERP-system

Driver du en attraktion, forlystelse eller et museum kommer en stor del af din omsætning sandsynligvis fra entré- og billetindtægter.

Derfor er det vigtigt at dine entré- og billetindtægter håndteres korrekt, automatisk og så gnidningsfrit som muligt ... så manuelle indtastning og fejl minimeres.

Vælg et billetsystem der er fuldt integreret med dit ERP - for eksempel Business Central. Med en integration til Microsoft Dynamics 365 Business Central kan billetsalget for eksempel bogføres automatisk - uden du behøves at foretage dig noget.

 

3. Billetsystem integreret til din webshop

Forbrugere er online som aldrig før - både før, under og efter besøget hos dig og din seværdighed.

Giv dine gæster og besøgende mulighed for at købe billetterne online allerede mens de er i gang med at planlægge deres besøg. Oplevelsen begynder derhjemme! Når dine gæster vælger attraktion, starter de med stor sandsynlighed søgningen på mobil, bærbar eller tablet ... og sikkert hjemme i stuen.

Når dit billetsystem er integreret til din webshop, sker håndteringen af billetterne langt nemmere ... og sikkert med kortere kø til billetlugen.

Vælg et billetsystem med fuld integration til din webshop, og giv dine besøgende samme gode oplevelse - uanset om billetkøbet foregår hjemme fra sofaen eller i billetlugen.

Med en integration til din webshop, får du også mulighed for at sætte begrænsninger på hvor mange billetter, der kan købes, hvis der for eksempel er pladsbegrænsninger til hele eller dele af din forlystelse eller attraktion.

 

4. Håndtering af medlemskort, sæsonkort og årskort

Mange forlystelser, attraktioner og museer tilbyder medlemskort og årskort til deres besøgende og gæster. Det giver flere besøg og mere omsætning fordelt ud over hele sæsonen.

Vælg et billetsystem der giver mulighed for at håndtere hele processen omkring medlems-, sæson- og årskort - direkte i kassebilledet. Det giver en bedre oplevelse for dine besøgende og en lettere håndtering for dine medarbejdere.

 

5. Følg med i salget

Billet- og entré-indtægter er vigtige for de fleste attraktioner og forlystelser. Derfor giver det god mening, at du har mulighed for at følge med i tallene.

Når du vælger et billetsystem, der automatisk integreres med dit ERP, får du samtidigt mulighed for at følge med i billetsalget.

Giv dig selv mulighed for at analysere og planlægge ved at følge billetsalget ved hver enkelt kasse, og sørg for at dit nye billetsystem kan lave rapportering direkte i dit økonomisystem eller ERP. Det giver overblik og nem rapportering - og et meget bedre beslutningsgrundlag.

 

Hos JCD A/S har vi udviklet en køreklar POS løsning, der er integreret til Business Central og webshop.

JCD A/S er et it-team på godt 70 it-specialister i mange afdelinger; Microsoft-konsulenter og -udviklere, it-arkitekter, webudviklere  og system-specialister.  Vi er specialister i Retail, webløsninger og Microsoft Dynamics. Vi har specialiseret os it til erhverv gennem mere end 30 år ... og i retail-drift i mere end 15 år.

JCD Retail er én samlet løsning til din omnichannel. Uanset om du arbejder med butiks- eller webhandel ... om du driver en attraktion, seværdighed eller en klassisk detail forretning. JCD Retail er en handelsløsning, der sikrer smidige købsoplevelser for dine kunder og en digitalisering af de administrative processer i din forretning.

Vil du høre mere om dine IT-muligheder?

Skriv dig op i formularen, så bliver du kontaktet af JCDs specialister hurtigst muligt.

Bliv kontaktet

For at vi kan kontakte dig, er vi nødt til at gemme og behandle dine oplysninger. Du kan altid bede om indsigt i, hvilke data vi opbevarer om dig, ligesom du kan bede om at få dem slettet. Læs vores privatlivspolitik.