Integrationer Til Website Webshop

25. august 2021

5 integrationer du skal have på dit website/webshop

Integrationer og specielle tilpasninger skaber mere omsætning

Får din virksomheds webshop eller website nok leads, omsætning og kundehenvendelser?

Med de rigtige integrationer og tilretninger får dine kunder og kollegaer mest muligt ud af din webshop eller website. Og på den måde får du både en bedre bundlinje og en stærkere oplevelse.

JCDs web-specialister hjælper små og store virksomheder med specialtilpassede websites og webshops - hver dag.

Her får du deres bedste råd til, hvilke fem integrationer din Umbraco løsning ikke skal leve uden ... hvis du vil have det optimale ud af din løsning.

1. Google Analytics på din Umbraco løsning

For at få mest ud af din webshop eller dit website kræver det, at du har alle de nødvendige informationer tilgængelig ... så du ved, hvad du skal optimere. Det kan Google Analytics hjælpe dig med.

Langt de fleste webshops bruger Google Analytics - med god grund! For med Google Analytics får du overblik over dine besøgende; hvor mange, hvilke sider de besøger, hvor længe de er på siden og meget meget mere.

Google Analytics giver dig mulighed for at opsætte et dashboard, så du kan tracke på præcis det, du ønsker; ordre, køb, konverteringer, besøgende og lignende.

En integration til Google Analytics er hurtigt at etablere. Den er gratis at bruge og giver dig et godt overblik - for dig eller for din eventuelle webpartner.

 

2. Integration mellem din webshop / website og dit ERP

ERP-systemet er mange gange en af virksomhedens vigtigste it-ressourcer. Hvorfor ikke integrere med den til din Umbraco webshop eller dit website?

Med en integration til virksomhedens ERP-system - for eksempel din Dynamics NAV eller Business Central - får du næsten uanede muligheder. Med en integration får du for eksempel mulighed for, at dine kunder kan se aktuelle lagerstatus, opdaterede priser, kunde-specifikke priser og stamdata - direkte på webshoppen, uden du skal opdatere flere steder.

Men også for virksomhedens medarbejdere kan en integration til dit ERP gøre arbejdet lettere - for eksempel når varer og omsætning skal opdateres, bogføres eller ajourføres.

Undersøg muligheden for en integration til dit ERP-system. Det vil spare din virksomhed for meget administration - og samtidigt give kunderne en bedre oplevelse.

 

3. Samarbejdspartnere og leverandører integreret i din Umbraco løsning

Det er de færreste virksomheder, der ikke har samarbejdspartnere og leverandører. Hvorfor ikke integrere med dem?!

Det er nemmere end nogensinde at integrere med samarbejdspartnere, leverandører, kunders systemer og interne løsninger - hvis bare de har en API.

Med en API direkte til dine samarbejdspartnere får du uanede af muligheder ... for eksempel for at hente, opdatere, vedligeholde eller oprette indhold - direkte fra din Umbraco webshop eller website.

JCDs webudviklere har eksempelvis hjulpet Escot Ejendomme med at gøre oprettelse af ledige lejemål nemmere med en integration til diverse lejetjenester. Det sparer tid og ressourcer, hver gang et lejemål bliver ledigt.

Undersøg muligheden for at dine samarbejdspartnere har en API. Det kan spare rigtig meget tid og give en lettere hverdag - både for dig og din virksomhed men også for dine kunder og samarbejdspartnere.

 

4. Bedre kontakt med kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere

Uanset om du driver en webshop eller en website - er kontakten til kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere vigtigere end nogensinde.

Der findes et utal af tjenester; nyhedsbreve, mailflows, chatfunktioner, kundeservicesystemer, CRM-løsninger og mange andre løsninger, der gør interaktionen og kommunikation med virksomheden nemmere og mere profitabel.

Hvad med en integration fra din Umbraco løsning; en løsning der sender jobansøgninger direkte i din HR-løsning for eksempel med WorkPoint HR? Eller hvad med en chat-funktion der gør det hurtigt at komme i kontakt med en sælger eller kundeservice?

Afdæk hvilket behov din virksomhed har for at kommunikere med kunder og andre. Der findes uden tvivl en tjeneste, der kan hjælpe dig - og en integration til at forbinde til dit Umbraco website eller webshop.

 

5. Omnichannel og Umbraco

Omnichannel handler om at skabe samme gode kundeoplevelse; uanset hvor dine kunder er i kontakt med din virksomhed.

For at skabe en succesfuld omnichannel / multichannel, skal der skabes forbindelse, til de systemer kunderne er i kontakt med - direkte og måske indirekte.

For at give dine kunder, besøgende eller gæster den bedst mulige løsning kræver det, at alle dine kanaler snakker sammen - herunder også din Umbraco webshop og Umbraco website.

Sørg for at din webshop eller dit website er integreret - for eksempel med din POS, billetsystem, lagersystem, ERP og andre omliggende systemer. Så har dine kunder altid samme information til rådighed; uanset om de står i dine fysiske butikker eller handler online.
Et godt eksempel er JCDs Retail, som udnytter mulighederne for integration på tværs af webshop og ERP.

 

Specialudviklet Umbraco website fra JCD A/S sikrer din virksomhed integrationer, der skaber værdi

JCD A/S er et it-team på godt 80 it-specialister i mange afdelinger; Microsoft-konsulenter og -udviklere, it-arkitekter, webudviklere, Retail- og system-specialister.

Vi kender værdien af, at dine systemer er integreret med hinanden ... og hvordan de skaber mest værdi for dig og din virksomhed.

Med et specialudviklet Umbraco website fra JCD A/S kan vi hjælpe din virksomhed i mål med dine ønsker og behov - og skabe de integrationer der skaber værdi.

Vil du høre mere om dine IT-muligheder?

Skriv dig op i formularen, så bliver du kontaktet af JCDs specialister hurtigst muligt.

Bliv kontaktet

For at vi kan kontakte dig, er vi nødt til at gemme og behandle dine oplysninger. Du kan altid bede om indsigt i, hvilke data vi opbevarer om dig, ligesom du kan bede om at få dem slettet. Læs vores privatlivspolitik.