Fårup Sommerland Case Cover
DYNAMICS IT INFRASTRUKTUR

JCD Retail: Billetsystem, POS, ERP og it-infrastruktur hos Fårup Sommerland

JCD Retail hos Fårup Sommerland - mere end 90 POSer fordelt på 30 salgssteder. Læs om vores mangeårige samarbejde med Fårup Sommerland.

Mere end 25 års samarbejde med JCD A/S taler næsten for sig selv.

Vi har igennem tiden udvidet vores samarbejde fra en enkelt EDB-maskine til at dække næsten al it i Fårup i dag, herunder også vores kasse- og POS-løsninger i alle salgssteder i parken.

JCD Retail bruges af vores godt 450 sæson-ansatte, og derfor er det vigtigt at have et system, der er nemt, intuitivt og hurtigt at bruge - både for vores personales skyld, men også for vores besøgende, så de får den bedste oplevelse af Fårup Sommerland som muligt.

Samspillet med vores ERP, Microsoft Dynamics 365 Business Central, gør det lettere end nogensinde at følge omsætningen rundt i parken og de enkelte salgssteder.
Morten Gade Økonomichef hos Fårup Sommerland

Om Fårup Sommerland

Fårup Sommerland er med deres 600.000 - 650.000 årlige gæster i parken, en af Danmarks største forlystelsesparker, der hvert år trækker gæster fra det meste af Norden og resten af Europa til Nordjylland.

Fårup Sommerland har alt hvad en moderne forlystelsespark skal rumme; gode oplevelser for store og små, sjove forlystelser og ikke mindst 40 salgssteder, hvor gæster kan købe alt fra slik, sodavand, mad, souvenirs, merchandise ... eller et sjovt billede af familien i en af parkens mange sjove forlystelser.

Fårup sommerland beskæftiger hver sommer godt 450 medarbejdere, hvor de fleste er deltidsmedarbejdere.

Parken blev kåret til Nordens bedste sommerland i 2019 (Barnsemester.se) og til 3. bedste forlystelsespark i Europa i 2018 (Kirmes).

Totalleverandør af POS-løsninger og IT Infrastruktur med JCD Retail

JCD har leveret it til Fårup Sommerland i mere end 30 år - med alt fra ERP, it-infrastruktur, netværk, firewalls, backup og betalingsterminaler. Siden 2008 har JCD også været totalleverandør på parkens kasseløsninger og POS-system.

Fårup Sommerland bruger JCD Retail til deres mere end 90 POS / kasseløsninger - fordelt på mere end 30 salgssteder (restauranter, kiosker og boder) og 12 billethuse ved indgangen.

JCD Retail indeholder alt det, en moderne forlystelsespark har brug for; bon-printer, kasse, hurtige betalingsterminaler og ikke mindst integration til deres ERP, Business Central - så kontoret altid er opdateret på parkens omsætning ved de enkelte salgssteder.

90 betalingsterminaler med nyeste teknologi

JCD Retail fungerer med Verifone, der leverer den nyeste teknologi inden for betalingsterminaler. Terminalerne fra Verifone og JCD Retail giver tilsammen en god oplevelse for gæsten men også en hurtig og gnidningsfri ekspedition for personalet. Hastigheden og de effektive terminaler mindsker kø-dannelser og er med til at sikre den gode kundeoplevelse.

Betalingsterminalerne fra Verifone giver blandt andet gæsten mulighed for at betale med kontaktløs kortbetaling eller med Apple Pay, Garmin Pay, Samsung Pay, Google Pay - direkte fra mobiltelefonen via NFC-teknologi.

100% integreret med Microsoft Dynamics 365 Business Central

JCD Retail er en handelsløsning, der både sikrer smidige købsoplevelser for dine kunder og digitalisering af de administrative processer.

JCD Retail er 100% integreret med Microsofts nyeste ERP-løsning, Dynamics 365 Business Central. Det giver mindre manuelt arbejde for administrationen, der også løbende kan følge med salgsmæssigt, hvad der sker ude i de enkelte salgssteder; boder, restauranter, cafeer, madsteder og shops.

Når en medarbejder sælger en vare eller en billet, bogføres salget automatisk i Business Central. Alle stamdata vedligeholdes ét sted – i Fårups ERP-system; Microsoft Dynamics 365 Business Central. På den måde håndteres statistik og rapportering med standardiserede funktioner i deres ERP.

Fårup Sommerland får med JCD Retail en brugervenlig POS med mange fantastiske værktøjer, der både optimerer den daglige drift, og samtidigt sikrer en smidig oplevelse for kunderne - og de mere end 450 medarbejdere der skal håndtere systemet.

SharePoint og Office 365 gør mail, vidensdeling og samarbejde nemmere end nogensinde

Fårup Sommerland har tidligere kørt et intern Microsoft Exchange Server, hvor mail-serveren fysisk var placeret i virksomheden. I 2020 opgraderede parken til Microsoft Office 365. Office 365 gør administrationen af dokumenter og mail nemmere end nogensinde.

Fårup Sommerland har nu nem og sikker online adgang til mails, dokumenter og filer - uanset om de arbejder hjemmefra eller er på kontoret - og uanset om det foregår på mobil, tablet eller PC. 

Fårup Sommerland har fået Microsoft SharePoint, for at gøre det nemmere at dele og administrere indhold, viden og programmer. På den måde styrkes samarbejdet på tværs af organisationen, der i højsæsonen har op imod 450 medarbejdere.

Fuldt redundant netværk og avanceret it-infrastruktur med høj sikkerhed

Sikkerheden har højeste prioritet hos Fårup Sommerland - både i forhold til parkens gæster og og it-sikkerhed.

Fårup Sommerland har et fuldt redundant netværk, der sikrer at parkens administration og 40 salgssteder og 90 POSer altid er online – også hvis vigtige knudepunkter på netværket rammes af uforudsete nedbrud eller udfald.

Udover et fuldt redundant netværk har JCD leveret avancerede firewalls fra Cisco og Antivirus fra Heimdal, der yder maksimal sikkerhed på hele parkens netværk og arbejdsstationer.

Netværket er sikkerhedsopdelt, og giver mulighed for at vigtige samarbejdspartnere kan tilgå netværket på de områder, der vedrører dem - eksempelvis teknikere og leverandører på parkens forlystelser og maskiner.

JCD varetager al backup for Fårup Sommerland, der dagligt gemmes på fysiske medier / bånd. Backup kontrolleres løbende ved hjælp af JCD Backup Kontrol. På den måde har Fårup Sommerland sikkerhed for, at backup foretages korrekt og altid kan indlæses ... hvis uheldet skulle ude.

Administrationen og de enkelte salgssteder har et avanceret WIFI fra Cisco - der er med til at sikre, at parkens trådløse enheder og computere altid online - uanset hvor de befinder sig på de mere end 90 hektarer.

24/7 driftsupport på al hardware og software - i administrationen og parken


Med op til 650.000 årlige besøgende, er det vigtigt at parkens forlystelser, kassesystemer / POS, netværk og it altid er i drift; så personale og gæster får en god oplevelse, og ikke skal vente unødvendigt fordi en POS, bonprinter eller andre enheder midlertidig er ude at drift.

Udover at levere hardware og software til Fårup Sommerlands administration, restauranter, billethuse, boder og øvrige salgssteder har parken 24/7 driftsupport på alle løsninger – lige fra bonprintere til firewalls og netværk.

Personalet kan ringe til JCDs specialister hele døgnet, hvis der skulle opstå uforudsete udfordringer.

 

JCD overvåger Fårup Sommerlands systemer, servere og netværk og kan se, hvis enkelte enheder på netværket er ude af drift. JCDs it-specialister holder løbende øje med CPU-, RAM- og harddisk-forbrug. Det sikrer en stabil og sikker drift med lave nedetider.

Vil du høre mere om de løsninger, vi har leveret?

Skriv dig op formularen og bliv kontaktet af JCDs specialister hurtigst muligt for en gennemgang af dine muligheder.

Bliv kontaktet af JCDs specialister

For at vi kan kontakte dig, er vi nødt til at gemme og behandle dine oplysninger. Du kan altid bede om indsigt i, hvilke data vi opbevarer om dig, ligesom du kan bede om at få dem slettet. Læs vores privatlivspolitik.