Udforsk nogle af de løsninger vi har leveret til vores Dynamics-kunder
Microsoft Dynamics 365 Business Central
Med 30 års erfaring som Navision, C5 og nu Business Central leverandør i Danmark forstår vi din virksomhed, dine omliggende systemer og integrationen mellem dem.
Vi kender til vigtigheden af at have et ERP system, der kan være med til at understøtte din virksomheds vækst.
+30 års erfaring
Vi har leveret ERP-systemer til SMV'er siden 1991.
Specialister
Faglige specialister inden for finans, logistik og retail.
Du har én partner
Med JCD har du én partner til alle dine Microsoft-løsninger.
Sidste opgradering
Opgrader din Dynamics C5 eller NAV til Business Central
Hvorfor JCD - Et nærværende samarbejde og én Microsoft Partner
JCD har mere end 30 års erfaring i at levere ERP-løsninger til danske virksomheder inden for komplekse finans-, logistik- og retail-relaterede processer.
JCD er Microsoft ERP-partner og Business Central leverandør. Der garanterer din virksomhed den rette opmærksomhed - uanset om du skal have et nyt ERP-system, eller en opgradering fra eksempelvis Navision.
Din virksomhed kan opnå fordelene ved at have en kompetent partner, der sikrer, at du bliver prioriteret og har adgang til de rigtige kompetencer.
Vores Dynamics-team arbejder ud fra en kompetencemodel med fokus på at servicere virksomheder ud fra en best-practice tankegang indenfor den klassiske værdikæde; finans, køb, salg, lager og produktion.
Vi arbejder med et specialiseret fokus, der gør, at alle konsulenter har speciale inden for minimum et af områderne i den klassiske værdikæde. Konsulenterne indgår i teams, hvor der løbende videndeles og er rum for faglig sparring. Det betyder, du er sikret en kvalificeret rådgivning til at drive din forretning.
Vi samarbejder med markedsførende leverandører af tillægsløsninger, så ERP-løsningerne kan beriges med værdiskabende funktionaliteter.
Hvad er Microsoft Dynamics 365 Business Central?
Microsoft Dynamics 365 Business Central er Microsofts svar på et moderne ERP-system til SMV.
Business Central er efterfølgerende til Microsoft Dynamics NAV og Navision og understøtter hele din værdikæde; finans, køb, salg, lager, logistik, sager, produktion og service.
Løsningen er udviklet på de nyeste teknologier med fokus på integration til de andre produkter og applikationer i Microsoft 365's økosystem; Microsoft 365 og Microsoft Power Platform.
Dermed kan du udvide løsningen med andre standardiserede værktøjer ud fra din virksomheds arbejdsgange.
Hvad kan Business Central gøre for din virksomhed?
Få komplet dataindsigt og tag datadrevne beslutninger med Business Intelligence.
Business Central indeholder din virksomheds samlede datasæt i realtid.
Med det rigtige rapporteringsgrundlag kan du præsentere dine data på en nem og overskuelig måde, så du kan træffe beslutninger baseret på data frem for mavefornemmelse.
Dit rapporteringsgrundlag kan bestå af flere elementer. Først og fremmest tilbyder Business Central en rollebaseret klient, hvilket betyder, den enkelte bruger får præsenteret en startside, der matcher brugerens rolle og opgaver. Brugeren får overblik over dokumenter og økonomiske nøgletal.
Workshop og metode
Når du skal opgradere til Business Central.
En opgradering til Business Central skal håndteres individuelt og med dine behov i fokus. Derfor har vi udviklet modeller, der giver dig mulighed for at vælge den leverance, der passer til dig.
Vi faciliterer en workshop, der sikrer, at løsningen designes til din virksomhed. Til workshoppen gennemgår vi generelle emner som fx den overordnede løsningsarkitektur eller datastrømme i et større it-landskab. Der kan også analyseres på konkrete forretningsområder, processer eller arbejdsgange. Alt sammen for at sikre, at den færdige løsning skaber værdi for dig og din virksomhed.
JCDs specialister bidrager med økonomiske detaljer om budget for implementering, drift og efterfølgende vedligehold, så du får den optimale beslutningsramme.
Sådan leverer vi Dynamics 365 Business Central
Vi har udviklet modeller, så du kan vælge den leverance, der passer til dig og din forretning.
Du kan vælge at begynde dit projekt med udgangspunkt i JCDs Færdigpakker eller en afdækkende workshop - i flere tilfælde er det en kombination af begge.
JCD Færdigpakker fungerer som færdige produkter med klargjorte standardfunktioner inklusiv undervisning i dem. Hvis du fx investerer i JCD Finans Færdigpakke, vil du efter implementering og undervisningsforløb kunne drive dit finansbogholderi ud fra en best practice tankegang til en fast lav pris.
Færdigpakker - Sådan kommer du i gang
Vi har udviklet forskellige Færdigpakker.
JCD Færdigpakker fungerer som færdige produkter, der indeholder klargjorte standardfunktioner med tilhørende undervisning i at bruge dem.
Hvis du fx investerer i JCD Finans Færdigpakken, kan du drive dit finansbogholderi ud fra en best practice tankegang.
Vi har stor erfaring i at implementere vores Færdigpakker.
"JCD har arbejdet benhårdt på at være helt i front med Business Central.
Vi er stolte over den anerkendelse, vi har modtaget fra Microsoft."
– Per Kristoffersen, CEO
JCD A/S har modtaget den ærefulde anerkendelse Honorable mention af Microsoft, da vi blev fremhævet som en af de bedste i verden til Business Central Infrastruktur.
I mere end 30 år har JCD været med helt fremme på de nyeste teknologier og de udviklingsværktøjer Microsoft stiller til rådighed inden for ERP- og økonomisystemer.
ROI - hvad kan betale din investering i Business Central?
Det sidste store ERP-projekt.
Uanset om du implementerer Business Central som dit første ERP- system, eller om du opgraderer fra en ældre løsning, er det dit sidste store ERP-projekt. Det har stor økonomisk værdi, da du kan afskrive investeringen over en længere periode og ikke behøver at afsætte midler til en opgradering hvert 3. eller 5. år, som du måske har været vant til.
Med Business Centrals automatiske opgraderinger er du altid sikret adgang til nyeste funktioner. Det har betydning for din produktivitet og effektivitet og direkte indflydelse på virksomhedens konkurrence position.
De automatiske opgraderinger giver også den fordel, at løsningen løbende tilføjes nødvendige faciliteter i forhold til eventuelle lovkrav og bestemmelser fra myndigheder, kunder og leverandører. Et eksempel er den nye bogføringslov, der trådte i kraft i 2024.
Er dit bogføringssystem klar til den nye lov?
Alle digitale bogføringssystemer skal være registreret hos Erhvervsstyrelsen.
Bogføringsloven sætter krav til digital bogføring - den skal ske i et godkendt og registreret bogføringssystem.
Udover kravet til digital bogføring, stiller bogføringsloven også krav til, at der udarbejdes en bogføringsbeskrivelse; hvem bogfører, hvilket system bogføres der i, hvor ofte bogføres der osv.
Microsoft Dynamics 365 Business Central er godkendt af Erhvervsstyrelsen. Løsningen kan forbinde alle virksomhedens kernefunktioner i ét system; HR, logistik, bogholderi, service og meget mere.
Vi har opgraderet vores Dynamics NAV til en Microsoft Dynamics 365 Business Central med hjælp fra JCD (...) opgraderingen har gjort lagerstyring og administration nemmere end nogensinde før ... og så sikrer automatiske opgraderinger minimale drift- og vedligeholdelses-omkostningerTroels Kamstrup Medejer Vin & Vin Aalborg
Power Platform og Business Central
Business Central giver mulighed for at integrere til Power Platform.
Et af de helt stærke supplerende argumenter for at vælge Business Central er, at du kan tilføje ekstra funktioner fra Microsoft Power platform.
Det kan fx være i form af værktøjerne Power Apps og Power Automate. På den måde kan du tilføje ekstra funktionalitet til din Business Central - uden at kode i løsningen.
Du kan automatisere gentagende arbejdsprocesser eller digitalisere manuelle handlinger, fx ved at bruge Power Automate til at udføre de handlinger, der er i en klassisk indkøbsproces på baggrund af et indkøbsforslag genereret af Business Central.
Når du vælger Power værktøjerne, sikrer du dig de bedste forudsætninger i forhold til løbende opgraderinger fra Microsoft.
Hør mere om dine muligheder med Business Central
Kontakt JCDs specialister som kan guide dig.
Bliv kontaktet
FAQ – Ofte stillede spørgsmål om Business Central
Hvorfor Business Central?
Microsoft Dynamics 365 Business Central er Microsofts nyeste ERP-system, der gør administration og styring af din virksomheds vigtigste forretningsområder nemmere end nogensinde før. Løsningen bygger videre på mere end 35 års Microsoft Dynamics NAV / Navision-historie.
Til forskel fra Dynamics NAV og Navision er Business Central i dag 100% webbaseret. Det gør det nemt at administrere og tilgå dit salg, regnskab, løn, bogholderi, økonomistyring og andre vigtige funktioner uanset hvor du arbejder fra, eller hvilken enhed du bruger; du skal blot have adgang til internettet.
Har du allerede kendskab til Microsoft Dynamics NAV, Navision eller C5 vil du lynhurtigt finde dig til rette i Business Central. Løsningens funktioner, funktionalitet, opbygning, design, brugergrænseflade og genvejstaster minder om tidligere versioner af Microsoft Dynamics, Navision og C5. Løsningen er hurtigere og mere intuitivt end nogensinde før; uanset er du er tidligere Dynamics NAV bruger, eller det er første gang, du stifter bekendtskab med Microsofts ERP-univers.
Samspil med Office 365 og Business Apps gør hverdagen nemmere
Integrationen og samspillet med Microsofts øvrige produkter og løsninger – heriblandt Power BI og Office 365 (Outlook, Excel mfl.) har aldrig været bedre.
Samspillet med Office 365 gør det fx nemmere end nogensinde før for at udsende tilbud, oprette en ordre eller at sende en faktura – direkte fra Outlook.
Derudover er det nemt at oprette diagrammer og rapporter med Microsoft Power BI, hvis jeres regnskabstal eller nøgletal skal præsenteres på en flot og præsentabel måde.
Udover samspillet med Microsofts øvrige produkter, er det også nemmere end tidligere at tilpasse din løsning til de produkter og tjenester, du allerede bruger. Med Microsofts App Store (Business Apps) er det nemt at tilknytte apps, og udvide dit ERP-system i takt med virksomhedens vækst og behov.
Automatisering af finansielle opgaver med Continia
Rigtig mange virksomheder ønsker at effektivisere, optimere og automatisere flere af deres arbejdsopgaver i bogholderiet, regnskabssystemet og i deres ERP-løsning.
Er du Dynamics 365 Business Central bruger - eller overvejer du at blive det, så er Continia en løsning du ikke kan komme uden om.
Med Continias løsninger som Document Capture, Expense Management, Payment Management, Collection Management eller Document Output - har det aldrig været nemmere at minimere manuelt arbejde i sit regnskabsprogram.
For med Continia kan du bl.a. automatisere arbejdet med håndteringen af kreditorer og fakturaer, gøre det nemmere at have et overblik over udarbejders udlæg - eller gøre det nemt at godkende indkommende fakturaer - og sende betalingen nemt videre til netbanken.
JCD er partner og leverandør af Continias løsninger - med mange dytgige certificerede kollegaer, der sidder klar til at hjælpe dig godt i gang.
Business Central priser
Det er blevet nemmere end nogensinde at komme i gang med et professionelt ERP-system fra Microsoft uden dyre startomkostninger, vedligehold og opdateringer.
Microsoft har valgt at lave en pakke-løsning; du får hosting, sikkerhed, opdatering og vedligeholdelse til et fast lavt månedligt beløb.
JCD har gjort det nemt at opgradere din eksisterende ERP-løsning til Business Central. Vi har lavet flere Færdigpakker.
Færdigpakken indeholder alt, du har brug for, for at være i gang. Der er dog ingen individuelle tilpasninger, og der holdes ikke en workshops, hvor dine behov afdækkes.
Med en special-tilrettet løsning hjælper vi med at flytte og implementere dine eksisterende tal, stamdata og historiske poster fra Microsoft Dynamics NAV. Vi holder en workshop, hvor dine behov og forventninger afdækkes, så dit ERP-system favner alle områder i virksomheden.
Licensprisen inkluderer ubegrænset antal brugere og firmaer. Som virksomhed kan du vælge mellem Essentials eller Premium.
Hvad er ERP – Enterprise Ressource Planning?
ERP står for Entreprise Resource Planning, og er en løsning, der samler din virksomheds vigtigste ressourcer som økonomi, regnskabssystem, finans, salg, HR, produktion, lager og service i ét samlet system.
ERP-systemet forbinder virksomhedens HR-system, produktionsstyring, løn, værdikæde og service. På den måde er der sammenspil på tværs af systemer, afdelinger og funktioner.
Når du samler virksomhedens salg, produktion, lager, finans, HR og bogholderi i ét samlet system, giver det også mulighed for at opdatere og vedligeholde data et centralt sted.
Dermed får du komplet overblik over hele din virksomhed og værdikæde.
Cloud eller on premise?
Modsat Microsoft Dynamics NAV kræver det i dag langt færre omkostninger og mindre vedligeholdelse at have et professionelt ERP-system.
Vælger du en Cloud-løsning, er det ikke længere nødvendigt med egne servere, besværlige og dyre opdateringer eller vedligeholdelse for at have et professionelt ERP-system. Med en Cloud-løsning foregår det hele i et sikkert, lukket og professionelt datacenter hos Microsoft Azure eller hos en hosting-leverandør, du vælger, der skal hoste dit ERP-system.
Med en cloud-baseret løsning fra Microsoft får du automatisk sikkerhed, backup, opdateringer, vedligeholdelse og hosting til et fast lavt månedligt beløb. Du har altid en fuldt opdateret og sikker ERP-løsning i skyen.
Vil du selv bestemme, hvor dine data skal opbevares; hos dig selv eller en ekstern hostingpartner? Vil du selv være ansvarlig for sikkerhed, at opdatere og vedligeholde din ERP-løsning, så tilbyder Microsoft fortsat det. Løsningen er on-premises, hvor du, eller din hostingpartner, selv er ansvarlige for al drift, vedligeholdelse og sikkerhed. On-premises kan også outsources til en ekstern hostingpartner. Læs mere om Microsoft Azure.
Du bestemmer, om du ønsker en cloud eller on-premises løsning. Vi kan guide dig med fordele og ulemper ud fra jeres specifikke ønsker, krav og behov.
Apps kan gøre dit ERP-system smartere
Vi bruger apps på vores telefoner og computere, små programmer og tillægsløsninger der gør hverdagen nemmere, sjovere og mere produktiv.
Med Microsofts seneste version i den populære Dynamics familie, Business Central, kan du også hente og installere apps, der gør din ERP-løsning smartere og mere produktiv.
I dag er der er et hav af apps til løsningen; lige fra timeregistrering til scannings-moduler og meget mere.
Opgrader fra Dynamics NAV og Navision til Business Central
Hos JCD har vi gjort det nemt at få Business Central - uanset om du er nystartet, og ønsker et ERP-system, eller om du er etableret - og ønsker en opgradering af din eksisterende Dynamics NAV til Business Central.
Vi har gjort det nemt at opgradere dit eksisterende ERP og regnskabsprogram til Business Central.
Med vores opgraderingspakker har JCD Danmarks måske nemmeste opgraderingskoncept, så du hurtigt kan opgradere fra NAV og Navision til Business Central.