JCD Sådan Sælger Du Mere Med Nyhedsbreve

18. september 2018

Sådan sælger du mere med dine nyhedsbreve

Er e-mail marketing en vigtig del af din markedsførings- og branding strategi? Eller vil du i gang med at bruge det?

 

Disse råd sikrer, at du kommer godt fra start, hvis du er i opstartsfasen … men du kan også bruge dem til at finpudse din nuværende e-mail markedsføring.

 

De hardcore fakta

MailChimp har lavet en statistik over åbningsrater, klik-rate og bounce-rate efter branche. Du kan se den her.

For eksempel er åbningsraten for Computer og Elektronik branchen 19,39%, mens åbningsraten for Sport er 23,77%.

Dine nyhedsmails skal give et godt førstehåndsindtryk. Ellers klikker din modtager ikke på dem. Din åbningsrate fortæller dig rigtig meget om dine nyhedsbreve. Hvis din åbningsrate er lav, er der sikkert noget du kan ændre.

 

 

Her får du 4 gode råd til dine nyhedsmails

1. Din målgruppe

Som i enhver anden kampagne er det super vigtigt, du kender din målgruppe ... at du ved hvilken kundetype, du arbejder med.

Din målgruppe er fundamentet, når du skal udforme dit nyhedsbrev … sæt dig godt ind i den, så du kan fortælle det, de er interesseret i – i det sprog der appellerer til dem.

Når du kender din målgruppe, kan du begynde at segmentere den, så du ikke skyder med spredehagl, når du sender dine nyhedsbreve ud. På den måde kan du målrette nyhedsbrevene til den helt rigtige kundegruppe.

 

2. En fængende emnelinje

Det første din modtager ser, er emnefeltet. Der ligger sikkert en masse andre ulæste emails, og dit emnefelt skal konkurrere mod dem alle – en hård kamp!

Din emnelinje skal være rigtig god, fange interessen og få modtageren til at klikke på dit nyhedsbrev. Der er forskellige virkemidler, du kan bruge – for eksempel kan du stille et spørgsmål: Vil du have døgnsupport til dine it-løsninger? Spar penge på din rejse?

Du har kort tid til at overbevise din modtager om, at dit nyhedsbrev fortjener et klik. Derfor skal du være fantastisk skarp i emnelinjen.

Her kan du bruge åbningsraten. Den viser nemlig om din emnelinje virker.

Er en dalende, kan det vidne om, at den ikke virker, og så må du prøve en anden tekst.

 

3. Call-to-action

Når din modtager har klikket på dit nyhedsbrev, er der flere værktøjer, du kan bruge, så han/hun ikke klikker væk igen. Det kan for eksempel være call-to-action knapper.

Det kan være knapper, der fører til dit website og det produkt, du markedsfører. Du kan også linke til dine SoMe-kanaler. På den måde inspirerer du modtageren til at klikke videre og foretage en handling. Det vigtigste er, at det er nemt for din modtager.

 

4. Blændende billeder og lækkert layout

Billeder sælger. Du kender det sikkert fra dig selv; billedet af en lækker tallerken-anretning er uimodståelig, og du får lyst til at reservere bord på den pågældende restaurant eller cafe med det samme. Det er den samme følelse, billederne i dit nyhedsbrev skal skabe … lige meget om du sælger rejser, interiør eller cykler. Hvis du for eksempel sælger rejser, vil din modtager sikkert gerne se billeder af de seværdigheder, rejsen inkluderer.

Flotte billeder der viser dine varer fra den allerbedste side er et must. Men det er også vigtigt, at der er ligeså meget tekst, som der er billeder – faktisk mere tekst. De forskellige spamfiltre har nemlig krav til mængden af tekst og billeddata.

Derudover er genkendelighed et vigtigt nøgleord. Når modtageren klikker på dit nyhedsbrev, skal der ikke herske tvivl om, hvem der er afsender. Dit layout skal harmonere med dit brand og dit image.

 

Forpustet? Måske kan du bruge de her råd i din e-mail markedsføring.

Vi vil anbefaler, at du tester. Undersøg hvilken type emnelinjer, billeder og call-to-action-knapper, der giver det allerbedste resultat.

Hold også øje med din Google Analytics og de data, dine nyhedsbreve genererer. Dem kan du nemlig bruge til at optimere med.

 

God fornøjelse med din e-mail markedsføring!

Vil du høre mere om dine IT-muligheder?

Skriv dig op i formularen, så bliver du kontaktet af JCDs specialister hurtigst muligt.

Bliv kontaktet

For at vi kan kontakte dig, er vi nødt til at gemme og behandle dine oplysninger. Du kan altid bede om indsigt i, hvilke data vi opbevarer om dig, ligesom du kan bede om at få dem slettet. Læs vores privatlivspolitik.