Bruger du aktivt den data, din forretning genererer?
Analyserer du dataene og træffer beslutninger ud fra dem?
Dine data fortæller rigtig meget om din forretning og din målgruppe, og det skal du selvfølgelig udnytte.
Måske har du allerede en BI-løsning men er i tvivl om, hvordan du får det fulde udbytte?
Vi har samlet 3 måder til, hvordan Business Intelligence kan bruges i praksis.
3 måder Business Intelligence kan give værdi til din forretning:
1. Analyser dine data
Det er vigtigt, at du har tillid til dine data og lader dem vise vejen … men det er også vigtigt at have virksomhedens strategi i baghovedet, når du skal analysere dine data. Med BI ser du nemlig din forretning i helikopter-perspektiv og har det fulde overblik.
Når du skal analysere dine data, får du også stor indsigt i og forståelse for din målgruppe: hvordan agerer de, hvad køber de mest af, hvad er de interesseret i osv. Og det er super værdifuldt for dig at vide, så du kan målrette dit produkt endnu bedre og lave skræddersyede kampagner.
2. Effektiviser
Dine data er dit aktiv – et meget værdifuldt aktiv. På baggrund af dem kan du skabe værdifulde forandringer.
Du kan for eksempel se, om du skal effektivisere dine salgsressourcer, så du kan skabe mersalg. Du kan også bruge dataene til at iværksætte tiltag, der skal effektivisere medarbejdernes arbejdsrutiner og – processer eller optimere dine markedsføringskampagner.
Du kan implementere BI i forskellige afdelinger – for eksempel HR, lager, produktion, salg, økonomi, marketing. Det allerbedste er, at du får det hele præsenteret i grafer, som taler et tydeligt sprog … og du kan altid måle effekten af dine tiltag ud fra dine data.
3. Kom udfordringer i møde
Du kan effektivisere din forretning ud fra dine data, men du kan også komme udfordringer i møde – hurtigt og effektivt. Hvis du for eksempel kan se på dine grafer, at dit salg eller produktion er faldende, så har du mulighed for at sætte ind.
Følger du den vej, dine data viser?