DMO B2B Leadgenerator Webleads Screenshot

02. december 2024

3 trins guide: Få flere B2B-webleads og kunder ud af dit eksisterende website med DMO

Som marketings- eller salgsansvarlig kender du uden tvivl til hovedpinen; du får ikke nok leads ud af dit website - så hvordan får vi flere kunder og leads end i dag?

Du har sandsynligvis brugt usædvanlig mange ressourcer, tid og kræfter på at optimere dit website eller webshop - men kunderne signer ikke up til dit produkt, køber ikke dine løsninger, eller udfylder ikke dine kontaktformularer - for at komme i kontakt med dig.

Der er mange årsagen til det manglende køb eller sign up på dit produkt - og ofte behøves det ikke være manglende informationer eller for dårlig navigation der er udslagsgivende - ofte har kunden blot søgt tilfældigt rundt, men af den ene eller anden årsag ikke valgt at gøre yderligere.

Ofte ser du måske din trafik er stor, men kunderne kontakter eller køber ikke noget. Det kan ofte være svært, ja ligefrem umulig at være proaktiv end du allerede er... Men det har vi en løsning på.

Hos JCD har vi produktet Digital Marketing Oversigt, DMO - et værktøj der kan hjælpe dig med at se hvilke virksomheder der besøger dit website - og dermed kunne være proaktiv over for dine besøgende af dit website.

Vi har lavet en 3 trins guide til hvordan du får flere leads med DMO lige her:

DMO B2B Leadgenerator Webleads Screenshot

 

Step 1 - Opsæt DMO på dit website

Det er nemt at komme i gang med DMO - typisk kan man opsætte løsningen selv, få din webansvarlige til det - eller få en udvikler til at opsætte løsningen for dig - det tager blot et par timer så er du i gang med at bruge DMO.

Når du har opsat DMO kan du hurtigt begynde at arbejde med løsningen - og begynde at få informationer om hvilke virksomheder der har besøgt dit website.

Det er super nemt at være i gang!

 

Step 2 - Udvælg de vigtigste undersider

Når du har opsat DMO bør du udvælge hvilke undersider der er interessante for dig at vide, hvem der har besøgt.

Måske er hele websitet interessant for dig - måske er det mest relevant at vide når en virksomhed har besøgt konkrete produktsider, set på priser - ja eller måske ligefrem kom frem til din kontakt-side eller signup-side, men aldrig signede up.

 

Step 3 - Tid til at være proaktiv

Med DMO får du en konkret liste over de virksomheder og organisationer der har besøgt dit website. 

DMO kan også vise dig hvornår de har besøgt dit website, hvor ofte de har besøgt dit website, hvor længe de har besøgt den - og hvilke undersider de har besøgt.

Det gør det muligt for dig som virksomhed, og måske især jeres salgsorganisation at være proaktive på disse kunder og følge op på de kunder der har vist særlig interesse; besøgt bestemte produkt-sider, set priser osv.

Det kunne eksempelvis være at ringe dem op.

 

3 hurtige spørgsmål (og svar) om DMO

Spørgsmål: Kan du se alle der besøger dit website

Svar: Det kræver naturligvis at folk har accepteret cookies for at kunne tracke dem.

 

Spørgsmål: Kan man se hvem der har besøgt websitet?

Svar: Du kan se hvilke virksomheder og organisationer der har besøgt dit website. Så har en koncern med 1000 medarbejdere besøgt dit website vil du ikke få en specifik medarbejder - og dermed er det ikke helt indlysende hvem der har besøgt siden - og hvem du skal have fat i.

Men ofte er der også organisationer med 1 eller 10 medarbejdere der vises på DMO - og dermed er det langt nemmere at identificere hvem der kunne have besøgt siden.

Jo mere specifikke undersider dine besøgende besøger - jo større sandsynlighed er der også for, at du finder de rette medarbejdere - også i en organisation med 1000 medarbejdere.

 


Spørgsmål: Kan jeg få tilsendt en rapport med hvilke B2B-webleads der har besøgt os?

Svar: Ja! Du kan opsætte et interval, for hvor ofte du ønsker at få tilsendt dine leads på. Det kunne eksempelvis være hver morgen, hvor besøg fra de sidste 24 timer fremgår.

 

 

Hør mere om dine muligheder med DMO

Ta' en snak med Rasmus - for at få en gratis og uforpligtende demo af DMO.

JCD Rasmus Lindstrøm

Rasmus Lindstrøm Salgsansvarlig | Web

Bliv kontaktet af Rasmus

For at vi kan kontakte dig, er vi nødt til at gemme og behandle dine oplysninger. Du kan altid bede om indsigt i, hvilke data vi opbevarer om dig, ligesom du kan bede om at få dem slettet. Læs vores privatlivspolitik.