Den Gamle By Case Cover
RETAIL

Opgradering fra Dynamics NAV til Business Central hos Aalborg Kongres & Kultur Center

Aalborg Kongres & Kultur Center er i gang med en digitaliseringsproces, og valgte i den forbindelse at opgradere fra Dynamics NAV til Business Central - og det har givet en lang række nye fordele i hverdagen.

Vi har valgt JCD, fordi vi synes de har nogle faglig dygtige konsulenter - der kan udfordre os på vores valg og ønsker.

Derudover passer JCDs værdigrundlagt rigtig godt til vores forretning. Vi har blandt andet bemærker vi, at JCD er rigtig gode til at tage unge nyuddannede konsulenter med på opgaven, sammen med de erfarne konsulenter.

Det er alt sammen noget vi sætter stor pris på.
Lisbeth Vibestrup Chief Financial Officer (CFO)

Om Aalborg Kongres & Kultur Center (AKKC)

Aalborg Kongres & Kultur Center er et af nordens største konferencecentre, med mere end 500.000 årlige besøgende der hvert år besøger messer, udstillinger, møder, kongresser og events.

Aalborg Kongres & Kultur Center er Danmarks første eventsted, der er certificeret efter DNV's verdensmålscertificering og den internationale standard ISO 20121 - og er i gang 24 timer i døgnet.

Aalborg Kongres & Kultur Center rummer over mere end 7000 m2 udstillingsareal i midten af Aalborg. Udover de tre store sale, Aalborghallen, Europahallen og Det lille teater, tilbyder Aalborg Kongres & Kultur Center også 40 store mødelokaler.

Aalborg Kongres & Kultur Center blev officielt indvilget i 1952 


Opgradering fra Navision til Business Central

Den Gamle By tog en strategisk beslutning om at digitalisere forretningen og dermed gøre en række manuelle processer mere digitale til gavn for personalet og de besøgende. Digitaliseringen har skabt et langt bedre overblik - lige fra administrationen over butikkerne til lagerstyringen.

Beslutningen tog udgangspunkt i en række forretningskritiske udfordringer og tunge manuelle administrative processer, hvor der manglede sammenhæng og overblik. Desuden bestod museets daværende ERP-system af Microsoft Dynamics C5, der ikke længere var supporteret af Microsoft, og som ikke levede op til de ønsker, museet havde for den fremtidige digitalisering og det øgede sammenspil på tværs af POS, billethåndtering, webshop, lagerstyring og styring af restauranten.

Digitaliseringen af kerneforretningen krævede en udskiftning af de administrative systemer og et forældet Microsoft Dynamics C5. Ønsket var et integreret it-landskab, hvor Den Gamle By blandt andet kunne drage fordel af en effektiv omni-channel.

Det var også et krav, at systemet var brugervenligt og let at håndtere for de mere end 600 sæsonansatte.

 

> Besøg Den Gamle Bys webshop

Business Central har givet effektiviseringer og automatiseringer

Aalborg Kongres & Kultur Center afholder over 100 kulturarrangementer om året, hvilket tidligere medførte mange manuelle processer.

Med opgraderingen til Business Central, har man fået pediosificering

JCDs værdigrundlag passede godt til Aalborg Kongres & Kultur Center

I Den Gamle By kan gæsterne opleve en lang række spændende historiske butikker og ikke mindst museumsbutikken, hvor gæsterne kan købe merchandise og souvenirs.

Tidligere skulle de ansatte huske alle priser i hovedet, og det kunne potentielt medføre fejl. Udover at skulle huske alle priser i hovedet, havde museets indkøber tidligere styret varelageret manuelt i Excel-ark, som blev revideret en gang om året.

Med indførslen af JCD Retail, scannes alle varer nu i købssituationen, og det giver en langt mere præcis og korrekt registrering af priser og ikke mindst et altid opdateret stykantal på lageret. I samspil med Business Central har JCD Retail medført et langt større automatiseret overblik over varesalget og ikke mindst varelageret. Det har givet en stor tidsbesparelse for butikkens personale og ikke mindst indkøber.

Vil du høre mere om dine muligheder med JCD Retail?

Bliv kontaktet af JCDs specialister som kan rådgive og guide dig.

Bliv kontaktet

For at vi kan kontakte dig, er vi nødt til at gemme og behandle dine oplysninger. Du kan altid bede om indsigt i, hvilke data vi opbevarer om dig, ligesom du kan bede om at få dem slettet. Læs vores privatlivspolitik.