Opgradering fra Navision til Business Central
Den Gamle By tog en strategisk beslutning om at digitalisere forretningen og dermed gøre en række manuelle processer mere digitale til gavn for personalet og de besøgende. Digitaliseringen har skabt et langt bedre overblik - lige fra administrationen over butikkerne til lagerstyringen.
Beslutningen tog udgangspunkt i en række forretningskritiske udfordringer og tunge manuelle administrative processer, hvor der manglede sammenhæng og overblik. Desuden bestod museets daværende ERP-system af Microsoft Dynamics C5, der ikke længere var supporteret af Microsoft, og som ikke levede op til de ønsker, museet havde for den fremtidige digitalisering og det øgede sammenspil på tværs af POS, billethåndtering, webshop, lagerstyring og styring af restauranten.
Digitaliseringen af kerneforretningen krævede en udskiftning af de administrative systemer og et forældet Microsoft Dynamics C5. Ønsket var et integreret it-landskab, hvor Den Gamle By blandt andet kunne drage fordel af en effektiv omni-channel.
Det var også et krav, at systemet var brugervenligt og let at håndtere for de mere end 600 sæsonansatte.