Business Central Hero
Automatisk opgradering

Opgradering af din Business Central

Hvad kan betale din investering?

Uanset om du implementerer Business Central som dit første ERP-system, eller om du opgraderer fra en ældre ERP-løsning, bør en opgradering være dit sidste ERP-projekt.

Det har en stor økonomisk værdi, da du kan afskrive investeringen over en længere periode og ikke behøver afsætte midler til en opgradering, som du måske har været vant til.   

Med Business Central og automatiske opgraderinger er du altid sikret adgang til nyeste funktioner og værktøjer. Det har stor betydning for brugernes produktivitet, effektivitet og har indflydelse på virksomhedens konkurrence position.  

Automatiske opgraderinger giver også virksomheden det udbytte, at løsningen løbende tilføjes de nødvendige faciliteter i forhold til eventuelle lovkrav og bestemmelser fra myndigheder, kunder og leverandører. Herunder den nye bogføringslov.

Business Central Automatisk Opdatering
Business Central Power BI Integration

Hvad bliver bedre med Business Central? 

Business Central indeholder din virksomheds samlede datasæt i realtid.

Dit rapporteringsgrundlag kan bestå af flere elementer. Først og fremmest tilbyder Business Central en rollebaseret klient, som betyder, at den enkelte bruger får præsenteret en startside, der matcher vedkommendes rolle og opgaver. Både hvad angår funktioner, men også et overblik over dokumenter og økonomiske nøgletal, som du kan agere ud fra. 

Du kan også trække en af Business Centrals utallige standardrapporter og tilmed eksportere dem til videre bearbejdning i Excel.  

En tredje mulighed er, at data kan præsenteres og visualiseres i et Business Intelligence (BI) værktøj, fx Microsoft Power BI.

Power BI er Microsofts eget svar på et BI-værktøj og interagerer direkte med Business Central som en del af Microsofts Cloud applikationer. 

Udforsk mulighederne med Power BI

Hvad bliver hurtigere, og hvor sparer du tid

Dine arbejdsgange og evne til at udføre administrative opgaver bliver hurtigere med Business Central. 

Business Central understøtter de gængse krav til digitale arbejdsgange og er dit fundament til en effektiv og automatiseret forretningsdrift.  

Business Central giver dig det bedst mulige udgangspunkt, som vi sammen bygger videre på i implementeringen og det videre samarbejde efter overgang til drift.

For en handelsvirksomhed - uanset om du er B2B eller B2C - bør fokus være at skabe en effektiv virksomhedsadministration. Et eksempel kan være at arbejde ud fra et mål om, at en indkommen vare skal have så lavt et administrativt omkostningsniveau som muligt, inden varen forlader lageret på vej ud til en slutkunde. Det kan vi gøre ved at bruge Business Centrals standard faciliteter og ved at tilføje vores erfaring og viden om best-practice forretningsdrift.

Dermed kan din virksomhed opretholde konkurrencedygtige priser og en gunstig markedsposition.

Business Central Optimering
Business Central Funktioner

Business Central minimerer manuelle processer

Vi samarbejder med flere eksterne softwareleverandører, der udvikler løsninger, som tilfører endnu mere værdi og funktioner til dit arbejde i Business Central. 

Business Central har flere funktioner, der gør dit arbejde nemmere. Løsningen er state-of-the-art med værktøjer, der lader dig udføre administrative processer på en effektiv måde, og som hjælper dig med at tage de rigtige beslutninger. Hvert halve år kommer der nye funktioner til Business Central.

Med Business Central kan du helt eller delvist automatisere store dele af dit bogholderi, så du minimerer manuelt tastearbejde. Det betyder, at du sparer ressourcer i administrationen, og der frigives tid hos medarbejderne til at udføre andre opgaver som fx dataanalyse eller controlling.    

I forhold til finans kan det være likviditetsværktøj, pengestrømsanalyse, betalingsfunktioner m.m. På logistiksiden er der også hjælp at hente i forhold til indkøbsdisponering og overblik over beholdninger på varelageret.  

AI er så godt som integreret via Microsoft Copilot, så du får præsenteret konkrete forretningsdata ved at prompte Business Central om et givent grundlag. 

Business Central opgradering

Få løbende opgradering af din Business Central til en fast pris hver måned. 

Microsoft opgraderer løbende Dynamics 365 Business Central SaaS.
Din løsning vil som udgangspunkt være opdateret fra Microsofts side til nyeste versioner. Det er dog vigtigt, at du forholder dig til, hvordan dine Apps, tilpasninger og integrationer vedligeholdes og opgraderes. Det kan JCDs drift- og vedligeholdelsesservice hjælpe dig med.

 

Opgraderingsfrekvens fra Microsoft

Microsoft har en årlig opgraderingscyklus på Dynamics 365 Business Central, der indeholder 10 mindre opgraderinger til Business Central og 2 større opgraderinger.

De større opgraderinger har nye funktioner, rettelser og meget mere. Det er her, der kan opstå konflikter på dine Apps, tilpasninger og integrationer.

Business Central Opgraderingscyklus

Business Central appen opgraderes løbende

Få overblik over hvordan dine apps opgraderes.

De orange apps tilhører Office 365 eller Microsoft 365. De mest brugte 365-apps i forbindelse med Business Central er typisk Outlook eller Office-pakken. 

Microsoft opgraderer løbende 365-apps og tager ansvaret for, at de fungerer i forhold til Business Central.

De blå apps er typiske 3. parts produkter, der er certificerede på Microsofts AppSource. Produkterne skaber værdi der, hvor Business Central standarden ikke er tilstrækkelig. I de tilfælde er det app-leverandøren, der er ansvarlig for løbende opgradering i forhold til Business Central.

De grønne apps (Extensions) er de specialtilretninger, der er tilføjet til din Business Central. Tilretningerne er unikke og specifikke krav fra din organisations side, som er tilføjet til Business Central applikationen. Her kan der også være tale om integrationer til andre systemer. 

Det er slutkundens ansvar at opgradere tilretningerne - ikke Microsoft.

Opstår der en konflikt mellem Business Central - og Extension opgraderingen, er det den enkelte kunde, der sammen med sin Microsoft partner har ansvaret for Extension opgraderingen.

Det er primært den usikkerhed og det ansvar, du kan beskytte dig mod med en drift- og vedligeholdelsesservice.

Business Central Apps Og Extensions
Model der viser håndtering af konflikter med Extensions i Business Central

Sådan håndterer JCD konflikter på Extensions

Konflikter på Extensions ved Business Central opgraderinger sker typisk efter et struktureret forløb, der sættes i gang af Microsoft.

Du kan se hele forløbet i modellen. 

Business Central Drift Og Vedligeholdelse Skema

Opgradering af din Business Central

Få et overblik over hvordan ansvaret for drift og vedligehold af din Business Central fordeler sig med JCDs drift- og vedligeholdelsesservice ...

Hør mere om en drift- og vedligeholdelsesaftale til din Business Central?

Kontakt JCDs specialister som kan guide dig.

Bliv kontaktet

For at vi kan kontakte dig, er vi nødt til at gemme og behandle dine oplysninger. Du kan altid bede om indsigt i, hvilke data vi opbevarer om dig, ligesom du kan bede om at få dem slettet. Læs vores privatlivspolitik.