Vil du være kundernes favoritshop?
I Danmark handles der hvert år for milliarder online. Der er mange penge at tjene, men det er ikke nemme penge.
Forestil dig at din webshop ligger på en hovedgade med tusinder og tusinder af butikker, der i øvrigt sælger det samme som dig.
Når kunderne kommer ind i din shop, skal købsoplevelsen være så god, at de har lyst til at komme igen.
Her får du 4 råd, der hjælper dig til at skabe de bedste resultater, når du vil starte en webshop.
1. Sæt tid af
Det er hårdt arbejde at drive en webshop med succes. Udover den almindelige drift som lageroptælling, pakning, regnskab osv. er der masser af opgaver at tage fat på som webshop-ejer.
Vær forberedt på at opdateringer, billed-uploads, tekster, annonceringer og markedsføring i det hele taget tager tid.
Invester både tid og ressourcer.
2. Få en webshop der kan integreres med din ERP-løsning/økonomisystem
Få en webshop der er integreret med dit økonomisystem. På den måde kan du vedligeholde alle data om kunder, varer, rabataftaler og bestillingslister ét sted. Det koster både tid og ressourcer at vedligeholde systemer flere steder, og risikoen for fejl minimeres.
Desuden giver du dine kunder den allerbedste købsoplevelse, når webshoppen ved, hvad der er på lager, hvilke rabatter du kører med i forskellige perioder osv.
3. Erkend dine egne begrænsninger
Vær ærlig omkring hvilke kompetencer du har. Er du for eksempel en elendig fotograf, så hyr en professionel. Billeder sælger, og det er ikke her, du vil spare. Det er vigtigt, at du bruger dine ressourcer, hvor det giver mest mening.
4. Markedsfør, markedsfør, markedsfør
Hvis du forstår at markedsføre dig rigtigt, kan du sælge 24/7.
Sæt dig ind i hvordan du bruger Facebook, Instagram, Analytics, kampagnesporing og alle de andre online muligheder. Lær hvordan du bruger redskaberne og mål dine resultater.
Har du svært ved det, så spørg en professionel. Igen; brug dine kræfter hvor det giver mening for dig.
Held og lykke og god arbejdslyst.