I september 2019 træder nye EU-krav til online kortbetalinger i kraft.
Det betyder, at alle europæiske webshops skal bruge Strong Customer Authenication på transaktioner fra d. 14. september 2019.
Hvorfor er reglerne ændret?
Formålet med de nye regler er at gøre EU til ét sikkert og samlet marked, hvor reglerne er ens for alle. De nye regler er også lavet for at beskytte kunden – for eksempel mod misbrug.
Strong Customer Authentication
De nye krav betyder, at dine kunder skal godkende og verificere betalinger med to-faktor-autentifikation, når de handler på din webshop. Dog med få undtagelser - for eksempel ved abonnementsbetalinger.
I praksis sker det ved, at kunden skal godkende købet med en ekstra kode, der sendes via mobil.
Måske er du en af de mange, der bruger det allerede? Hvis ikke har du stadig tid til at få styr på de nye krav.
> It til detail: Sådan shopper vi i fremtiden
Er du webshop-ejer?
Det skal du gøre inden d. 14. september 2019
Har du ikke to-faktor-autentifikation på din webshop?
Hvis du ikke tilmelder din webshop SCA inden d. 14. september, kan du risikere at dine kortbetalinger bliver afvist. Din webshop skal have sikkerhedsløsningen Dankort Secured by Nets.
Er du i tvivl om, hvad du skal gøre, så kontakt leverandøren af dit betalingsmodul, så hjælper de dig.
Det skal du være opmærksom på
Hvis din webshop gør det muligt for kunderne at gemme kortoplysninger, skal du være sikker på, det er teknisk korrekt sat op, så de ikke afvises efter d. 14. september 2019.
Er du i tvivl om, du har Strong Customer Authentication?
Kontakt JCD på telefon 70 12 00 03
Kilde: DIBS Payment Services