It-virksomheden JCD A/S i Aalborg er netop blevet valgt som leverandør af en ambitiøs it-løsning.
Skal binde alle HiFi Klubbens systemer sammen
Løsningen skal være med til at opretholde den gode og velkendte ”HiFi Klubben-oplevelse” og samtidig cementere HiFi Klubbens position som en digital og moderne omnichannel-forretning.
En af Europas mest moderne omnichannel-løsninger
It-virksomheden JCD er ejet af en stor del af virksomhedens medarbejdere, og nu er der ekstra god grund til at skrue op for Champagnegaloppen. HiFi Klubben har således lagt en stor ordre hos JCD, der skal være med til at binde 95 butikker sammen i en af Europas mest moderne omnichannel-løsninger. Det er JCDs hidtil største løsning af sin slags, og ordren involverer stort set alle afdelinger i JCD, inkl. logistik, systemintegration, infrastruktur, serveropbygning, point of sale samt e-learning.
95 butikker integreres i ét og samme it-system
For HiFi Klubben betyder løsningen, at kædens 95 butikker integreres i ét og samme system på tværs af fem lande. Det giver en række fordele for kunderne og understøtter HiFi Klubbens ønske om at dyrke klubstemningen og levere professionel vejledning i butikkerne. Fordi alle 95 butikker fremover er integreret i den samme løsning, kan kunderne nemlig øjeblikkeligt få at vide, hvor produktet er på lager, og hvornår det kan leveres – også selv om den konkrete butik ikke fysisk råder over produktet. Det sikrer en langt bedre service, og for butikkerne betyder det, at man kan operere med en mindre lagerbinding. Samtidig indgår HiFi Klubbens franchisebutikker også i løsningen, så kunden uanset butikkens ejerskab får én og samme oplevelse.
Smelter webshop og butikker endnu bedre sammen
Løsningen smelter HiFi Klubbens webshop og butikkerne endnu bedre sammen, så der på lignende vis kan reserveres og købes produkter fra hovedlageret og butikkerne i kæden helt sømløst. Det giver kunderne en mere sammenhængende købsoplevelse. Løsningen går internt under betegnelsen HiFi Klubben 3.0 og skal betragtes som en moderne samhandelsmaskine.
Vi ønsker at skabe et unikt fundament under den gode kundeoplevelse på tværs af alle vores salgskanaler. Hverken online eller vores butikkerne kan stå alene. De skal smelte sammenKarsten Birkelund Chief Operating Officer i HiFi Klubben
Systemet skal slet og ret understøtte vores passion for den gode lyd, vores tekniske ekspertise og vores fanatiske kamp for ærlig og god kundeservice.Karsten Birkelund Chief Operating Officer i HiFi Klubben
Også fra JCDs side er man med rette stolt af løsningen, der bringer HiFi Klubben op i den absolutte superliga, når det gælder omnichannel.
Vi har udviklet en systematiseret løsning, der gør, at HiFi Klubbens butikker nærmest bliver et showroom eller en demo-store, hvor kunderne kan få professionel rådgivning og efterfølgende frit kan vælge blandt alle de produkter, som butikkerne og hovedlageret har stående.
Det giver en helt anden mulighed for at levere lige netop det, som kunderne efterspørger, og samtidig kan HiFi Klubben optimere lagerbindingen i den enkelte butik. Det er så moderne, som det næsten kan bliveThomas Due Andersen Senior Dynamics & Business Central-konsulent
JCD, der tæller i alt 70 medarbejdere, har specialiseret sig i it-infrastruktur, webløsninger, ERP, butiksløsninger, produktionssystemer og cloud-løsninger. Virksomheden har både små og mellemstore kunder samt nogle af Danmarks største virksomheder i kundeporteføljen.