Jcd Webshop Website B2c B2c Umbraco

09. juni 2021

Har du et website eller en webshop? Det skal du have fokus på

Kundernes anbefaling af din webshop eller dit website er vigtig ...

 

Rigtig mange danske virksomheder er blevet gode til at være tilstede online - både de der driver professionelle B2C webshop/B2B webshop, og dem har websites, hvor de fortæller om produkter og services.

Der er stadig plads til forbedring, når vi ser på kundeanmeldelser, og det er ærgerligt. For der kan være målbart trafik og bedre google-placeringer i sigte til dem der aktivt arbejder med det.

 

Hvorfor betyder an­meldelser noget for mit website eller min webshop?

Vi handler med virksomheder, vi stoler på - både i den fysiske verden og online.

Derfor bruger vi mere og mere tjenester som Trustpilot, Google anmeldelser, YELP og diverse fora, når vi skal undersøge hvilke virksomheder, de vil handle med. Vi vil vide, hvad andre kunder har oplevet.

Anmeldelser på hvordan din virksomhed har håndteret og behandlet dem, betyder meget for din forretning - og ikke mindst din bundlinje.

 

Google kigger med i dine online anmeldelser

Det er ikke kun dine kunder, der kigger dig over skuldrene på diverse anmeldelses-sites. Det gør søgemaskinerne også - især Google.

Googles formål er, at vise brugeren det mest kvalificerede resultat - baseret på en lang række parametre. Anmeldelser er en af dem. Google viser den café, fotograf eller it-virksomhed med de bedste anmeldelser øverst - frem for at vise dem, som kunderne har dårlige oplevelser med!

En simpel søgning på et erhverv eller en tjeneste i dit lokalområde vil vise, at det typisk er de virksomheder med de bedste anmeldelser på Google Business og Google Maps, der ligger øverst. Det betyder noget for din webshoppen eller dit website.

Google har i årevis også brugt anmeldelser fra andre tjenester som Trustpilot og amerikanske YELP på Google Shopping.

Udover at dine kunder sandsynligvis bruger diverse anmeldelsestjenester, så er der målbart bedre placeringer på Google til din webløsning, hvis du har gode anmeldelser.

Anmeldelser har med andre ord indvirkning på din SEO.

 

Arbejd aktivt med dine anmeldelser ...

De fleste virksomheder er godt klar over at positive anmeldelser på Trustpilot, Google Business eller YELP har betydning for omsætningen.

Derfor er det også ærgerligt, at så få virksomheder arbejder aktivt med at indhente, besvare og bearbejder anmeldelser - især når det kommer til B2C-virksomheder.

Vi anbefaler, at du aktivt afsætter ressourcer til at arbejde med kundeanmeldelser; og aktivt arbejder med at invitere kunder til at anmelde din virksomhed på Google Business eller Trustpilot. Arbejd med at besvare og behandle positive og negative anmeldelser.

De fleste online anmeldelsestjenester har funktioner, der automatisk kan udsende invitationer til at anmelde deres oplevelse.

 

På din webshop skal du også huske ...

Tænk over hvordan dine kunder nemmest finder det produkt, de søger på din webshop

Det er vigtigt, at din hjemmeside er nem at navigere i. Hvis dine besøgende ikke kan finde det, de søger, klikker de hurtigt væk. Det ønsker du selvfølgelig ikke.

Giv kunderne nogle gode søgefiltre, der gør det nemmere at finde den rigtige vare i dit varekatalog. For eksempel på pris, kategori, producent og selvfølgelig altid en god fritekstsøgning (gerne med forslag).


Når du køber produkt A, kan du måske også bruge produkt B?

Relaterede varer er oplagt mersalg - og god service for dine kunder. Som sælger har du større indblik i dit sortiment, end kunden har. Så når dine kunder for eksempel køber en sandkasse på din webshop, er det oplagt at sælge sand eller lidt legetøj med.


Det skal være nemt at købe produkterne - også på mobilen!

Det skal både være nemt at handle på din webshop. Sæt prisen tæt ved købeknappen ... eller på købeknappen. Placer købeknappen sådan at din kunde ser den i samme øjeblik, han eller hun rammer detaljesiden på dit produkt og måske endda i oversigten. Husk at det også gælder på mobilen.

 

Rigtig god arbejdslyst 🚀

Vil du høre mere om dine IT-muligheder?

Skriv dig op i formularen, så bliver du kontaktet af JCDs specialister hurtigst muligt.

Bliv kontaktet

For at vi kan kontakte dig, er vi nødt til at gemme og behandle dine oplysninger. Du kan altid bede om indsigt i, hvilke data vi opbevarer om dig, ligesom du kan bede om at få dem slettet. Læs vores privatlivspolitik.