Ulandssektretariatet Case Cover
DYNAMICS

Bedre rapporteringsmuligheder med Business Central hos Ulandssekretariatet

Bedre rapporteringsmuligheder med Business Central hos Ulandssekretariatet. Business Central sikrer en gennemsigtig proces.

Vi valgte JCD som leverandør, da JCD var langt fremme på Business Central i 2020 og havde de rigtige kompetencer – det gav tryghed og tillid.

Med Business Central har vi fået de rapporterings-muligheder, vi manglede. Nu er det fuldstændigt gennemsigtigt, hvordan ressourcerne bliver brugt på vores landekontorer, da vi har alle data i Business Central.
Christina Lyng Christensen Regnskabschef hos Ulandssekretariatet

At fremme demokrati, rettigheder og ordentlige vilkår for arbejdstagere, bekæmpe fattigdom og styrke arbejdsmarkedet.

Det er præcis dét Ulandssekretariatet arbejder med – og det kræver rapportering og dokumentation.

Derfor har Ulandssekretariatet opgraderet fra Dynamics NAV til Business Central. Simpelthen for at få de helt rigtige rapporterings- og dokumentations-muligheder.

Den generelle administration af driften og projekterne sker via Ulandssekretariatets ERP-system, som blev udskiftet i 2020 fra en lokalt installeret Dynamics NAV løsning til en Business Central Cloud.

Ulandssekretariatet valgte JCD A/S til at udføre opgaven.

Om Ulandssekretariatet

Ulandssekretariatet blev etableret i 1987 og arbejder for at fremme demokrati, rettigheder og arbejdsvilkår i udviklingslandene via en lang række lokale projekter.

Organisationen arbejder blandt andet med FNs verdensmål og har kontorer i 4 regioner i verden og samarbejder med lokale partnere i 22 lande.

Opgradering fra Dynamics NAV til Business Central Cloud

Opgaven var klart defineret; Ulandssekretariatet ønskede en generel digitalisering af arbejdsgange og processer og en mere strømlinet administration af stamdata på tværs af afdelingskontorerne.

Ulandssekretariatet valgte JCD på grund af arbejdsmetoden for selve projektplanen og projektforløbet.
Med en opgradering til Business Central Cloud har Ulandssekretariatet gennemgået et teknologisk skifte. Business Central sikrer, at data kan håndteres på tværs af lande-lokation, og dermed har Ulandssekretariatet én samlet platform, hvor data opbevares.

Det betyder, at landekontorerne kan arbejde langt hurtigere med data, således at hovedkontoret hurtigere har adgang til data, som viser, hvordan midlerne bruges.

Integrationer i Business Central og finansiel rapportering

Business Central giver mulighed for forskellige integrationer.

Hos Ulandssekretariatet er deres tidsregistreringssystem integreret med Business Central, så medarbejderne på landekontorerne kan tidsregistrere på projekter eller for eksempel foretage rejse-afregning via mobil. Det letter det administrative arbejde hos medarbejderne på landekontorerne, når tidsregistrering sker digitalt.

Det betyder, at den tid der bruges på projekter nemt og hurtigt registreres i Business Central.

Desuden er det blevet nemt at følge økonomien for projekter, idet Ulandssekretariatet også kan lave finansiel rapportering direkte i Business Central.

Bedre rapporterings-muligheder og overblik over stamdata

Med Business Central har Ulandssekretariatet fået bedre indsigt og bedre rapporterings-muligheder i organisationens kernekompetencer. Det sker via integrationer og datagrundlag, som nu er tilgængeligt i Business Central.

Det giver flere gevinster; færre manuelle arbejdsgange for medarbejderne i forbindelse med rapportering og dokumentation. Derudover er det vigtigt at italesætte, at Ulandssekretariatet nu kan rapportere lettere og smartere til deres bidragsydere og vise dokumentation for, hvordan bidragene bruges.

 

Business Central sikrer en gennemsigtig proces – lige fra et bidrag modtages, til det omsættes til konkrete tiltag på landekontorerne til rapportering og dokumentation.

Det betyder, at Ulandssekretariatet altid har komplet overblik over data og nødvendig dokumentation på projekter på tværs af landekontorerne.

Dermed kan medarbejderne koncentrere sig om deres kerne-opgave; at fremme demokrati, rettigheder og arbejdsvilkår i udviklingslande.

 

Vil du høre mere om de løsninger, vi har leveret?

Skriv dig op formularen og bliv kontaktet af JCDs specialister hurtigst muligt for en gennemgang af dine muligheder.

Bliv kontaktet af JCDs specialister

For at vi kan kontakte dig, er vi nødt til at gemme og behandle dine oplysninger. Du kan altid bede om indsigt i, hvilke data vi opbevarer om dig, ligesom du kan bede om at få dem slettet. Læs vores privatlivspolitik.