05. december 2017

Sådan håndterer du dine sæson- og medlemskort i din attraktion

Gåsehud, forundring, sus i maven eller grin … det er det, de fleste af os associerer med attraktioner. 

For dig, der er ansvarlig for attraktionen, er det sandsynligvis vigtigt at yde den allerbedste service og selvfølgelig at have glade gæster, der kommer igen år efter år, måned efter måned.

 

 

af: Lasse Elbæk, Salgsansvarlig | Microsoft Dynamics

 

Jeg ved godt, at der er rigtig mange ting, du skal holde styr på og tage stilling til i en attraktion, og at der er mange faktorer, der spiller ind … de rigtige it-systemer kan være vejen til at gøre hverdagen lidt nemmere og frigive tid til at kræse for det allervigtigste: Dine gæster. 

Udover dine medarbejdere er dine it-systemer faktisk med til at sikre en hurtig og effektiv service, der minimerer kødannelser. 

Det er vigtigt, at dine it-systemer kører stabilt, sikkert og professionelt og ikke mindst at du har de rigtige it-systemer. 

 

Sæson- og medlemskort
Oplevelsen starter allerede ved indgangen til din attraktion … nemlig ved billetlugen.

Har du styr på, hvordan I håndterer sæson- og medlemskort i din attraktion, forlystelse eller museum? Hvordan udsteder I dem? Og hvad gør I, hvis en gæst har glemt sit kort?

Fordelen ved at udstede sæson- og medlemskort er, at dine gæster kan besøge din attraktion, når de vil - nemt og bekvemt - og at du kan give dem adgang til forskellige faciliteter.  

 

Nemt og hurtigt
Du kan integrere dine sæsonkort med dit billet-system. Det vil nemlig afløse de manuelle indtastninger, du muligvis har lige nu? Du sparer både tid og ressourcer, hvis dit billet-system kan: 

  • Oprette dine kort med en stregkode
  • Validere gyldigheden af dine kort
  • Slå dine kortholdere op hvis gæsten har glemt sit kort hjemme
  • Registrere hvis kortet er udløbet, og der skal laves et nyt
  • Håndtere rabatter

Det rigtige billet-system kan håndtere alt det for dig. Så kan du koncentrere dig om at give dine gæster en god oplevelse i din attraktion. 

  

Integration og funktionalitet

Det vil spare dig tid og ressourcer, hvis dit billet-system også kan håndtere dine sæson- og medlemskort … og det er endnu bedre, hvis systemet er integreret med din Dynamics NAV.

 

3 værktøjer til at håndtere dine sæson- og medlemskort: 

1.      Et selvstændigt system

Det er en god idé, hvis dit billet-system har et selvstændigt system, der fungerer online og offline … og især hvis det kan kommunikere med Dynamics NAV. 

2.      Opslag i tabellen

Du vil minimere manuelle processer, hvis du kan lave opslag i din sæsonkortholder-tabel i Dynamics NAV. Denne funktion er fantastisk, hvis gæsten har glemt sit sæson- eller medlemskort.  

3.      Scan stregkoder 

Hvis dit billet-system kan scanne stregkoderne på dine sæson- og medlemskort i din kortholder-tabel, vil du spare tid i køen til din attraktion. Hvis funktionen også kan tjekke, om kortet er udløbet og validere gyldigheden af kortet, kan du spare endnu flere ressourcer hos dit personale.  

Det bedste af det hele er, at du kan styre dine sæson- og medlemskort gennem din Dynamics NAV og følge med i dit salg. Hvis dit salg går ned, kan du hurtigt sætte ind.

 

af: Lasse Elbæk, Salgsansvarlig | Microsoft Dynamics